Se on tuomari tuossa kuvassa, joka Oonaa ohjaa ;) Kuvaaja on Marge Perri

Helmikuu se vain hujahtaa! 1,5 viikkoa meni itseään kehittäessä ja verotuksen perusasioiden parissa ja sitten käytiin viikonloppuna piipahtamassa Virossa.

Tarjolla oli lauantaina agilityä, 2 agirataa + 1 hyppyrata a'la Anne Savioja Tarttoossa ja sunnuntaina tokoa Tallinnassa. Päädyin jättämään tokot väliin, koska ei se nuin päin Suomessakaan oikein sopisi, vaikka yöpyisi kotona, ja matkustaminen on aina rankkaa. Päätökseen vaikutti myös se merkillä haukkuva koira, joka ei lähde hakemaan ohjattua mistään suunnasta, kunhan räksyttää ;)

Kävihän se mielessä, että voi harmittaa sunnuntaina, etten ilmoittanut, mutta itse asiassa ei - ei harmittanut yhtään. Oona oli melko väsynyt ja ärhäkkä lauantainakin.

Reissuhun lähdettiin perjantai aamuna ennen puolta kahdeksaa ja pakattiin tavarat, ihmiset ja koirat kyytiin ja auton keula kohti Helsinkiä. Laiva lähti puoli yksi. Koirat pääsivät hyttiin 3 tunnin ajaksi. Olihan taas jännää kulkea siellä laivassa, jouduimme menemään portaita alas ja ylös, ja ne oli melko jyrkkiä. Oona onneksi meni maltillisesti, mutta laskin silti irti - kylmästi vaan. Käytiin syömässä mahat täyteen seisovassa pöydässä ja pelattiin matka triviaalia :) Laiva reissu sujui hyvin.

Tallinnassa sitten laivasta ulos ja Tarttoon. Tarttoon päässä vähän etsittiin Padgea ja löydettiin tarttoo maraton ;) ja risteiltiin vanhan kaupungin pikku kujilla, mutta kyllä se Hiien maja sieltä sitten löytyikin. Ahdastahan siinä yhdessä huoneessa sillä poppoolla oli.

Kisapaikkakin löytyi iltalenkin yhteydessä. Maneesi osoittautui eläinklinikan lämmitetytyksi sisähalliksi, mikä oli meidän mittakaavassa melko hulppea, tosin ei jäänyt hirmuisesti ylimääräistä tilaa. Aamulla sitten sinne mentyämme ja ilmoittauduttuamme helpotti oloa kummasti se, että saimme koirat häkkeineen ja tavaroineen sisälle :D

Oona oli melko väsynyt jo matkasta ja oli sellainen räyhkä ;) mutta pysyi käsissä kaksi rataa :D Sijoitukset olivat 2. ja 3. ja tuloksena nollat :D Mikke ja Päivi voittivat ensimmäisen radan! Melkoinen startti kolmosluokkaan!!

Ykkösluokassa kisasi myös aussie :) Marge ja Tinny tekivät ensimmäisen nollansa :D Oli kivannäköistä menoa!

Hyppyradalla olin itte jo niin väsynyt, että se ohjaus jäi... se meni vain sellaiseksi juoksemiseksi. Kepeille asti meni vielä ihan puhtaasti, mutta sitten olisi minun pitänyt jarruttaa Oonaa kunnolla, mutta kun jäi tekemättä, meni toiseen väliin. Toinen virhe tuli vielä ennen keppien loppua. Räyh - räyh!  keppien jälkeen hyppy ja hupsis, sinne väärään päähään putkeen ( sinnehän se hyppy näyttää ihan suoraan)  mut me sitten vaan jatkettiin siitä loppuun :D sinnehän mie sen ohjasin :D

Mutta hienostihan tuo meni, vaikka ei sitä voittoa sieltä tullutkaan.

Kisan jälkeen sitten lastattiin auto ja ajettiin Tallinnaan. Hostelliin kamat ja Leena :D ja sitten aamupalan ostoon ja mäkkärille, syötiin, suihkuun ja nukkuun. ... ja Hanna Pakarinen edustaa Suomea Euroviisuissa :D

Aamupalaksi olikin sitten valio jogurttia ja valio juustoa ja vaasan rukkipaloja * nauraa * tosi matkailijat *

Tokokoe paikalle löydettiin melko kivasti ;) ja sielläkin odotti meitä iso maneesi, tosin tämä oli jopa kylmä. Moneen koirakkoon vaikutti edellisen päivän hurvittelu, mutta kyllä siellä alaluokissa jokunen ykkönenkin tehtiin :D. Meidän kyytiin III tulos ja 2. sija sekä vauhdikkaat ja näyttävät liikkeet :)

Kotiin päin tullessa laivailu olikin vähän sokkeloisempaa ja varsinkin takaisin päin tullessa alkoi paniikki nousemaan, sillä pää oli sekaisin kuin Haminan kaupunki :)  Tulipahan vähän käveltyä koiran kanssa laivalla. Autokannella jouduttiin puikkeletimaan rekkojen seassa, kun emme yksinkertaisesti keksineet enää hyttien kautta tietä, 3 ovea eteenpäin :D Olo tuntui melko pieneltä siellä kannella.

Kotio päästiin yhdentoista jälkeen sunnuntai iltana ja juttua riitti Santulle :D  Ja aamulla kasilta ylös ja lomailemaan :D :D

Titi ja Tuisku kävivät Kotkassa tokoilemassa hienon II tuloksen :) Onnittelut! Paikallamakuu kypä :D